Kako da (ne)koristite društvene mreže za pronalazak posla

Novosti Objavljeno:  12.09.2019

Možda imate dovoljno radnog iskustva i napisali ste sjajan CV, ali nakon što ga prosledite u prave ruke niste podelili samo podatke koje ste pažljivo probrali. Uglavnom poslodavcu otvarate vrata ka vašem digitalnom „ja“, tačnije ka društvenim mrežama, i pružate im mogućnost da steknu mišljenje i predrasude o vama kao ličnostima i pre prvog susreta. Stoga je jako važno da sve držite pod kontrolom.

Većina regrutera priznaje da koristi društvene mreže da proceni nivo profesionalnosti kandidata, proveri njihove kvalifikacije i pokuša da otkrije da li bi se uklopili u radno okruženje. Još važnije, oko 40% regrutera je odbilo da čak i razmotri neke aplikacije samo na osnovu onlajn reputacije ili negativnih aktivnosti na društvenim mrežama.

Poslodavci danas zaista nisu ograničeni samo na vaš rezime, rukovanje i intervju kako bi stekli prvi utisak. Sve je učestalije da idu dublje, i nikada nije bilo lakše nego danas da to i urade.

U najboljem je interesu poslodavca da utvrdi da li ste vi kao ličnost pogodni za posao, van onoga što je na papiru, a vaš profil na društvenim mrežama može biti pun pozitivnih primera ili „znakova upozorenja“ – zavisno od onoga što tamo zatekne.

Prvi korak ka tome da otkrijete šta sve to regruteri mogu da pronadju o vama jeste da izguglate sami sebe. Zabeležite sve sajtove na kojima se pominje vaše ime. Ukoliko su u pitanju profili koje ste vi otovirli, najbolje je da ih temeljno pregledate i uredite tako da budu oličenje vas onakvih kakvima želite da se predstavite poslodavcima.  Ako neki od tih profila već duže vreme miruje – dakle, niste aktivni na njemu, ili ima previše  sadržaja koji više ne predstavlja vaše „sadašnje ja“ – možda biste trebali da razmislite da ih ugasite.

Evo nekoliko smernica kako ne biste zaboravili najvažnije:

  • PRIVATNOST: budite oprezni sa deljenjem previše personalnih informacija. Ukoliko preferirate da na platformama budete opušteniji i manje posvećeni profesionalnoj strani, pobrinite se da koristite sva odgovarajuća podešavanja privatnosti (dakle, ko i šta tačno može da vidi, ko može da vas taguje, doda za prijatelja, itd…)
  • NEPRIKLADAN SADRŽAJ: ukolonite bilo kakve slike, linkove, komentare i bilo šta drugo što bi moglo da naruši vašu reputaciju ili dovede do toga da budete shvaćeni pogrešno ili neozbiljno. Na Fejsbuku takodje možete odrediti kome je dozvoljeno da vas taguje na fotografijama, ili da svako tagovanje zahteva vašu saglasnost, kako biste izbegli iznenadjenja.
  • VEZE: Razmotrite profile sa kojima ste povezani na društvenim mežama, i prekinite vezu sa svim stranicama, osobama, firmama sa kojima ne želite da budete povezivani.
  • NERED: Uredite svoje profile tako što ćete otpratiti i dislajkovati stranice ili aplikacije koje su se nakupljale godinama unazad (možda i od osnovne/srednje škole kada je sakupljanje i lajkovanje svega redom bilo „in“). Ukoliko vas taj sadržaj više ne zanima, nema nikakve interakcije, više ne odražava vaša interesovanja, zaista vam ne treba, a profil će delovati organizovanije i uredjenije.
  • PROVERA NA GUGLU: Skrolujte kroz nekoliko stranica vaše Gugl pretrage da osigurate da ste prilagodili i uredili sve profile kojima imate pristup.

 

 

Kako poslodavci koriste društvene mreže za zapošljavanje (ili – za potragu zaposlenih)

Baš kao što vi možda koristite korporativne profile na društvenim medjima kako biste potražili kompanije koje vas mogu zainteresovati, ili istražite više o onim koje vas već zanimaju, tako i regruteri velikih kompanija provode određeno vreme kako bi sami pronašli i kontaktirali potencijalne kandidate.

I dok se LinkedIn smatra za najprofesionalniji i najučestaliji metod za pronalaženje odgovarajućih kandidata, ne treba zanemariti Fejsbuk, Tviter i druge mreže. Vaši komentari na određene teme u nekim stručnim grupama na mrežama, deljenje vaših radova, mogu privući pažnju regrutera i navesti ih da vas kontaktiraju ili čak ponude posao.

Jako je važno i da redovno ažurirate podatke o svom obrazovanju i radnom iskustvu. Preko 80% organizacija koristi društvene mreže za regrutaciju, što uključuje i targetiranje individualaca – sa veštinama i interesovanjima koja im odgovaraju – putem ključnih reči. Dakle, kada vam je profil obogaćen iskustvom,dostignućima i interesovanjima veća je šansa da baš vas poslodavac otkrije na osnovu poklapanja termina, kao i da vam budu prikazani oglasi sa novim poslovnim prilikama, jer ste prepoznati kao ciljna grupa.

A sada kada već planirate da odvojite vreme da „doterate“ svoje virtuelno „ja“, još jedna od stvari koja će vam pomoći da budete otkrivni od strane pravih ljudi jeste da ostavite svoj CV u Adecco bazi podataka, i čekate da vam zazvoni telefon sa sjajnom ponudom baš za vas!